Aktuell driftinfo
Vid driftproblem kontakta Zafena direkt:
tel: 0701-849996
Felsökningsguide:
Svensk: SE Zafena POC-Workstation troubleshooting
Norsk: NO Zafena POC-Workstation troubleshooting
Driftinfo historik
Nedan presenteras våra senaste driftstörningar. Dessa är nu åtgärdade.
2022-03-28 fram till 2022-03-30 14:00 Driftstörning: utskrift av barkod från Veterinärsystem fungerar inte. Det är fortfarande möjligt att visa barkod på skärm i journalen samt möjligt att mata in provid manuellt. Orsak: en molnserver där utskrifter passerade igenom fick slut på utrymme vilket orsakade funktionsbortfall. Felet är åtgärdat och funktion återställd.
2022-03-07 16:43 fram till 2022-03-09 12:40 Driftstörning: provsvar överförs och blir ”gröna” men syns inte i journal. orsak: namnuppslag, ”DNS”, systemet mellan två moln servrar gick ned vilket gjorde att kommunikation mellan server som tog emot svaret och journalen slutat fungera. Funktionen är återställd.
2021-12-02 10:42 fram till 2021-12-02 15:19: Driftstörning: Barkodutskrift samt provsvarsöverföring till Veterinärsystem, Apoex Link, fungerar inte. Moln servern som Zafena POC-Workstation arbetsstationen ansluter till svarar inte vilket orsakar funktionsbortfall. Felsökning pågår tillsammans med Apoex Link. Provsvar som är ”grå” eller ”orange markerade” har inte överförts och måste skrivas in manuellt fram tills att moln servern åter är online, när molnservern är uppe kan ”orange markerade” svar överföras på nytt med barkoden ZAF-ACCEPT, eller genom att välja ”accept” via det inbyggda tangentbordet. Felet är åtgärdat.
2021-06-04 – 2021-06-07: Driftstörning: Barkodutskrift samt provsvarsöverföring till Apoex Link fungerar bara till och från. Moln server på Link som Zafena POC-Workstation arbetsstationen ansluter till svarar inte sporadiskt vilket orsakar att funktionerna inte fungerar. Problemet är avhjälpt. En hjälpserver gick ner ett par gånger under ett par dagar, Apoex har uppdaterat inställningarna så att det ska funka bättre.